Undervognsbehandling

Få undervognsbehandlet din bil, så du beskytter den mod det danske vejr. Lige fra bilen er ny, er det vigtigt at være forudseende med undervognsbehandlingen. Undervognen er meget udsat, og hvis overfladen bliver skadet, ruster den hurtigt. Stenslag, sne og slud samt det danske fugtige vejr er noget af det, der kan ødelægge belægningen på undervognen. Hvis der går hul på overfladen, ruster bilen, så derfor bør bilen undervognsbehandles med passende intervaller. Også nye biler bør undervognsbehandles, da de fra fabrikken ikke er behandlet nok til det danske klima. Behandlingen sikrer, at bilen holder længere, og det betyder også en bedre pris på bilen, hvis du skal sælge den videre.

Undervognsbehandlingen skal både forebygge rustangreb, men også lukke allerede opståede huller i undervognens belægning. Undervognsbehandlingen skal være udført korrekt, og den omfatter ikke kun undervognen, men også inderskærme, paneler og andre udsatte steder.

Vestens Autocenter har aftaler med kvalitetsværksteder i hele Danmark, der udfører undervognsbehandling. Undervognsbehandling kan foregå med forskellige mærker af rustbeskyttelse. Nogle af de mest kendte er PAVA, SUVO og Dinitrol, men der findes et hav af mærker. Når du bestiller tilbud på undervognsbehandling på book tid, kan du vælge et specifikt mærke, hvis du foretrækker, eller du kan lade værkstedet vælge for dig – du får naturligvis stadig et godt mærke, der passer til din bil.

Hvordan foregår en undervognsbehandling?

De forskellige bilmodeller skal behandles forskelligt, og derfor er det vigtigt, at din mekaniker har det nødvendige kendskab til netop din model. De fleste biler har nogle sprøjteskemaer, der anvendes, og nogle producenter af undervognsbehandling har lavet deres egne.

Det første mekanikeren gør, er at fjerne inderskærme, beklædning, lyddæmpende plader osv. Der bores huller de angivne steder, så bilen er klar til en fuld behandling.
Inden behandlingen går i gang, skal undervognen vaskes ved højtryksrensning med varmt vand for at fjerne snavs og salt fra vejene.

Undervognen bliver gennemgået for rustskader, skader på belægningen og løse dele, der kan fjernes.

Til selve behandlingen bruger mekanikeren oplysningerne fra producenten til at behandle alle de dele, der er angivet, samt undervogn, hulrum og vanger. Efter behandlingen skal bilen stå, og det påførte skal tørre, inden bilen samles igen og huller forsegles. Du vil ofte skulle undvære bilen minimum 1 dag.

Vi bruger cookies på hjemmesiden med det formål at forbedre brugeroplevelsen